Un Altex.ro mai bun dar cu multe probleme

Tin neaparat sa incep acest articol cu urmatoarea precizare: sunt un client fidel al magazinelor Altex si cumpar frecvent produse de la ei, iar in momentul in care am avut probleme, oamenii m-au ajutat si au fost de un profesionalism ireprosabil. Iar ceea ce urmeaza, nu are nicio legatura cu calitatea serviciilor Altex, ci este doar o scurta analiza personala „la prima vedere” a noului site.

relansare-altex-home

Nu pot sa neg ca este un pas in fata in comparatie cu vechiul site, dar in continuare nu inteleg de ce oamenii fac niste greseli aproape elementare din punct de vedere usability si „ecommerce design”, greseli despre care voi vorbi cat pot de elaborat un pic mai jos.

De cele mai multe ori, aceste greseli se pot datora unui designer relativ incepator care nu a fost indrumat cum trebuie sau a unui om din conducere ce detine puterea de a lua decizii care in mod normal ar trebui lasate in mana oamenilor care stiu ce fac sau macar au o idee. Oameni buni, nu faceti altceva decat sa va „raniti” afacerea, pe bune. Am trait la randul meu multe scenarii asemanatoare si credeti-ma cand va spun ca faceti o mare greseala si ar trebui sa acordati cea mai mare atentie micilor detalii care in final ajung sa defineasca experienta utilizatorului.

Partile bune ale noului website (exista si nu pot fi ignorate):

  • Un layout mult mai aerisit si mai curat din toate punctele de vedere
  • O structura mult mai buna a paginii de produs
  • O structura mult mai buna a paginii de categorie

Nu am scris foarte multe la capitolul imbunatatiri pentru ca majoritatea sunt comparatii cu ceea ce reusesc sa imi aduc aminte din vechiul site (nu pot face o paralela), iar la capitolul „parti rele” este mai simplu pentru ca sunt lucruri ce tin direct de principii si reguli.

relansare-altex-produs

Partile rele (doar o parte dintre ele):

  • Un site in care homepage-ul se incarca pe jumatate in momentul in care ai un AdBlocker instalat
  • O pagina de „Cum cumpar?” inutila, care nu explica nimic din procesul real de cumparare.
  • O harta cu locatii unde la click pe un judet pare ca nu se intampla nimic, pentru ca rezultatul actiunii este „below the fold” si nu se face pozitionare pe contentul incarcat. Practic ai impresia ca nu se intampla nimic si incepi sa dai click-uri repetate, asteptand sa se intample ceva (de fapt se intampla mult mai jos).
  • Pe aceeasi pagina cu locatii este prezentata o harta microscopica, inutila, care la click nu face absolut nimic (putea sa incarce Google Maps sau macar o imagine mare cu locatia).
  • Un icon de Facebook care in mod normal ma astept sa ma duca in pagina de Facebook Altex si care de fapt imi cere autentificare!?
  • Un search in care nu pot selecta o categorie dintr-un singur click ci sunt obligat sa fac un dublu expand pentru a selecta o categorie „duplicat”.
  • Un menu item numit „Produse” care arata prea normal pentru a ma prinde ca sub el se afla marele si faimosul „Amazon Dropdown” (cu precizarea ca au aplicat conceptul fara a rezolva problema de pierdere a focusului la miscarea diagonala, marea problema Amazon si care a fost apoi aplicata ok de Emag).
  • Un menu item ce ma duce intr-o pagina numita „Newsletter” cel putin din breadcrumbs, care contine o lista de produse vrac fara optiuni de sortare sau clasificare
  • Un „Cosul meu” care arata ca un element de fundal mai mult decat a element activ
  • Slidere mari in care trebuie sa ma chinui sa dau click pe o bulina de cativa pixeli pentru a naviga (pe touch este groaznic), bulina care in mod normal are rolul de indicator de pozitie (lipsa unor sageti ok pentru navigare, care culmea, sunt prezente intr-un banner miniatural in pagina de categorie).
  • O culoare #BFBDBB (un fel de gri deschis) care persista in toate paginile si care ma face sa cred ca jumatate din site este disabled (totul este aproape ilizibil chiar si pentru persoanele fara probleme de vedere).
  • Fonturi alese gresit pentru elemente vitale din site ce fac foarte multe texte greu de citit (gen pret, pretul secundar, reclame la produse, slider images samd.)
  • Dimensiuni foarte mici pentru fonturi, care in cele mai multe cazuri transforma cititul de descrieri sau alte elemente intr-un adevarat chin, mai ales pe monitoare HD de dimensiuni reduse (cateva exemple: headings ce au 11px gen „Nume Produs” din cosul de cumparaturi, link-ul de „Am uitat parola” ce are tot 11px si lista poate continua cu multe alte cazuri)
  • Un catalog de produse cu vizualizare in browser, fara controale sau optiune de download .pdf sau orice alt format (nu inteleg deloc aceasta alegere, pentru ca de obicei este o practica a magazinelor ce nu au un shop online sau o baza de date cu produse)
  • Un site ce este incredibil de greu de folosit de pe orice dispozitiv cu touch screen (tableta, smartphone)
  • Un overlay gresit care apare la orice actiune ce necesita mai mult de o fractiune de secunda pentru incarcare si care este mult mai groaznic decat orice incarcare in sine. (la click pe orice filtru lateral in orice categorie, la adaugarea in cos a oricarui produs samd.)
  • O steluta absolut inutila in fata unui pret, care de multe ori atrage atentia de la esential (exista multe astfel de „floricele”).

Si lista poate continua destul de mult, avand in vedere ca acest feedback este un rezultat al utilizarii site-ului timp de 10-15 minute. Sunt curios daca se va sesiza cineva de la Altex si daca pe viitor vor repara macar o mica parte din aceste probleme.

Am plecat de la feedback-ul clientilor nostri si ne-am propus sa dezvoltam un site tinand cont de fiecare observatie, fiecare recomandare, fiecare comentariu sau gand pentru ca doar asa putem fi mai buni, si in special, putem fi exact ce isi doresc clientii nostri.

Echipa Altex.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.