Social nonsocial pentru majoritatea business-urilor din Romania

true_social_media

In ultimele luni de zile am scris mai multor business-uri din Romania (prin intermediul canalelor sociale sau direct) cu scopul de a le multumi, a cere suport sau a le oferi feedback in legatura cu serviciile sau produsele acestora, iar efectele au fost urmatoarele:

FruFru

Le-am scris pe wall / mesaj privat, raportand si cerand o explicatie pentru faptul ca la numarul de telefon publicat pe site si pagina de Facebook nu raspunde nimeni cu orele si chiar mi-as fi dorit sa comand pranzul de la ei in acea zi (impreuna cu alti colegi).

Efect: nu am primit nici un raspuns, in schimb postarile si comentariile lor au continuat sa curga pe oricare alt post decat al meu.

Kinder Surprise

Le-am scris pe wall / mesaj privat catre pagina oficiala de Facebook despre o idee de campanie draguta, aceea de a crea oua Kinder pentru „copii mari”, mesaj asociat cu cateva laude si un feedback de o pagina intreaga, scris frumos si fara critici aspre.

Efect: am primit comentarii, mesaje si like-uri de la fani dar nici un raspuns oficial din partea lor, cu toate ca in paralel au continuat postarile zilnice si comentariile in cazul mesajelor simple postate de alti utilizatori.

Lacoste International & RO

Am incercat sa gasesc o modalitate de a comunica pe canalele social media si nu am reusit sub nicio forma (nu am vrut sa public fotografiile direct). Le-am trimis un mail (support ticket) in care ma plangeam in legatura cu un produs de proasta calitate care m-a dezamagit enorm si m-a facut sa imi pierd increderea in brand (o pereche de tenesi care au costat destul de mult si care in 2 zile de purtare, au colorat sireturile si toate sosetele mele albe in negru, intr-un mod irecuperabil). Tot ce incercam sa fac era sa gasesc o solutie pentru a schimba produsul dar in acelasi timp sa obtin niste scuze oficiale pentru neplacerea creata (consider ca meritam la cati nervi mi-am tocat).

Efect: au raspuns intr-un final, dupa aproximativ 2-3 saptamani, nu si-au cerut scuze asa cum m-as fi asteptat (doar distant) si m-au trimis sa rezolv problema la magazinul de unde am cumparat incaltamintea (ceea ce facusem deja la doar cateva zile dupa incident). Ce mi s-a parut ciudat este faptul ca tipa cu care am vorbit nu era foarte interesata de afectarea imaginii brandului (ma face sa regret ca nu am postat acele fotografii pe pagina lor internationala de Facebook).

Gsmnet.ro

Le-am scris un mail frumos de multumire pentru produsele comandate de la ei, pentru ca au fost de calitate, comanda a ajuns foarte rapid si totul a fost in regula. Alaturi de acest mail de multumire, am adaugat o lista cu sugestii in ceea ce priveste site-ul lor si experienta de cumparare.

Efect: nu au raspuns, nu am primit nimic nici in ziua de astazi, macar un multumesc.

ING (HomeBank)

Le-am scris celor de la ING un mail destul de cuprinzator cu sugestii in ceea ce priveste interfata aplicatiei HomeBank.

Efect: Sunt singurii care mi-au raspuns rapid si mi-au multumit foarte mult pentru feedback-ul oferit, iar la cateva saptamani dupa discutie m-au invitat la un focus group pe aceeasi tema.

Nu am ajuns insa la acea intalnire pentru ca totul ar fi trebuit sa fie „pro bono” iar timpul meu era destul de limitat.

Emag

Urmeaza in curand, mesajul a fost trimis in cursul zilei de ieri …

Concluziile le puteti trage singuri iar daca ati trait experiente asemanatoare, va invit sa le povestiti mai jos utilizand formularul de comentarii.

Va multumesc!

Sursa foto: BlogFrog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.