Usability Made in Romania – Ep.3

Astazi va voi vorbi un pic despre noul magazin online IKEA, care este de fapt doar un cos de cumparaturi. Da, stiu ca subiectul asta a fost discutat si rediscutat in ultimele zile in tot online-ul romanesc si nu intentionez sa comentez alegerea lor pentru ca m-as intinde mult prea mult si imi lipsesc prea multe detalii din culise 🙂

In schimb pot comenta cateva aspecte ce pot fi corectate extrem de usor cu scopul de a imbunatati experienta finala a utilizatorului.

ikea-home

Avand in vedere conceptul COPY-PASTE al magazinului, deducem foarte usor faptul ca principalele actiuni pe care le face un utilizator (impuse de limitele sistemului) sunt urmatoarele:

  1. Gasirea produsului pe site-ul principal IKEA si accesarea magazinului online
  2. Identificarea codului de produs
  3. Copierea (Copy – CTRL + C) codului de produs din site-ul principal IKEA
  4. Alipirea (Paste – CTRL + V) codului de de produs in magazinul online IKEA
  5. Finalizarea comenzii

(1) In primul rand nu pot intelege motivele din spatele alegerii acestui domeniu pentru magazinul online – ikea-comenzi-online.inspiratiepentruacasa.ro, care este mult prea lung si complicat pentru a fi tinut minte (in plus nu are niciun trigger mental unic). Iar singurul entry-point din site-ul IKEA catre acest magazin online este reprezentat de un buton existent cel putin momentan, numai in homepage, in paginile de produs neexistand nicio referire.

Update: pe domeniul inspiratiepentruacasa.ro nu gasim nimic.

Solutia simpla de compromis, ar fi inserarea unui link in zona de Servicii din pagina de produs (vezi imaginea urmatoare) si nu pot sa cred ca platforma din spate nu permite o astfel de modificare ce se incadreaza perfect in structura deja existenta.

ikea-servicii

(2) Numarul de articol (codul produsului) este aproape invizibil utilizatorului si ar trebui sa fie adus in fata destul cat sa nu deranjeze ierarhia vizuala dar suficient cat sa fie usor de identificat (vezi imaginea urmatoare).

ikea-numar-articol

(3) In momentul in care magazinul online functioneaza pe conceptul copy-paste, trebuie sa te asiguri ca textul poate fi selectat usor cu ajutorul mouse-ului si se comporta ca un bloc (selectabil la primul dublu-click). In plus se poate adauga un tooltip de „CTRL+C pentru a copia” sau/si un buton cu actiune directa de COPY (vezi imaginea urmatoare).

ikea-numar-articol1

Acestea sunt doar cateva solutii simple (ca implementare) cu impact pozitiv asupra experientei utilizatorului, bazate pe datele deja existente. Iar ca si in cazul celorlalte articole din seria „Usability Made in Romania„, aceste solutii nu reprezinta singurele variante viabile sau rezolvarile optime ale unor probleme de usability, ci doar variatii bazate pe o documentare minima.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.