Un simplu capac m-a facut sa imi schimb parerea despre un brand

Intr-o piata in care nu mai esti fidel nici macar magazinului de la coltul strazii cu tanti cea simpatica care te cunoaste de ani de zile, o piata in care poti fi usor influentat si convins sa schimbi chiar si acele brand-uri cu care ai fost obisnuit inca din copilarie (daca mai exista asa ceva), pana si cele mai mici greseli sunt platite scump.

In randurile ce urmeaza am sa va povestesc cum un detaliu aparent insignifiant poate influenta direct decizia de cumparare a unui produs simplu si banal precum apa plata, un detaliu care timp de cativa ani de zile m-a facut sa renunt la a mai cumpara un anumit brand. Da, ati citit bine, va voi vorbi despre apa plata, acea apa imbuteliata la sticla/bidon pe care o cumparam frecvent si care in mod normal tine doar de gust sau pret pentru majoritatea oamenilor.

apa-plata

Timp de cativa ani buni am baut un singur tip de apa plata (hai sa ii zicem semi mineralizata) si anume Carpatina la 5 litri. De ce Carpatina? Pentru simplul fapt ca imi placea gustul, ambalajul arata „normal”, bidonul era de calitate si avea un nume care mie personal imi inspira incredere. In plus se potrivea perfect cu pompa mea de apa, acea pompa stil sifon pe care o insurubezi pe capatul bidonului si pe care apesi de cateva ori pentru a umple umple un pahar.

Toate bune si frumoase pana intr-o zi cand am ajuns acasa cu bidonul si am incercat sa ii deschid capacul, mai intai cu o mana, apoi cu doua, apoi ajutat de un prosop si nu a vrut sa se miste sub nicio forma. Am reusit sa ii dau de cap doar dupa aproximativ 10 minute de insistat cu ajutorul unui cutit zdravan de bucatarie. Problema era acea banda de plastic de care este prins capacul bidonului pentru a evita deschiderea accidentala, acea banda prinsa in niste puncte mici si fine de plastic ce ar trebui sa se rupa usor la prima rotire. In acel moment m-am gandit ca ar putea fi o simpla eroare sau o problema tehnica a masinii ce le imbuteliaza, iar unul dintre bidoane a scapat controlului calitatii si a aterizat la mine pe masa (am trecut peste).

Dupa cateva zile am cumparat din nou aceeasi apa Carpatina din cu totul alta locatie si surpriza, am intampinat fix aceeasi problema la fiecare dintre recipiente. In acel moment am decis sa las sa treaca o perioada de cateva luni de zile (in care bineinteles ca nu am mai cumparat Carpatina), perioada in care ma asteptam ca lotul cu probleme sa dispara si totul sa revina la normal, insa nu s-a intamplat si problema a continuat.

In acel moment am luat decizia sa renunt la apa pe care o beam cu placere de ani de zile si nu pentru ca nu imi placea, ci pentru simplul fapt ca mi se parea absurd ca un produs atat de simplu si banal sa creeze astfel de probleme. Vorbim de un produs de baza, un bidon banal si apa din el, ce poate fi mai simplu de atat? Pentru client exista doar atat: apuc bidonul, desurubez capacul, torn in pahar si beau. Cum poti gresi ceva atat de simplu? Cum poti lasa pe piata un produs care iti poate afecta imaginea si veniturile? De ce ar alege cineva sa faca acest lucru? De ce acel cineva ar alege sa nu-i pese? Chiar daca ar fi reprezentat un sabotaj, cum de nu s-a prins nimeni??

Zilele trecute am observat ca si-au revenit iar bidonul este ok, dar intre timp am gasit multe alte ape cu gust mai bun sau carora pur si simplu nu le-am gasit nici un cusur si care au devenit „noua mea obisnuinta”, iar Carpatina am ajuns sa o cumpar doar in momentele in care nu am alta alternativa, dar chiar si atunci verific de doua ori raftul.

Sursa foto: evz.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.