Publisherii romani ar trebui sa investeasca in responsive design

Publisherii merg pe sistemul „las-o ba ca merge asa” si in general fug de inovatie

Dupa parerea mea, publisherii din Romania (si nu numai) au o mare problema in momentul de fata si anume faptul ca refuza sau nu au resursele necesare pentru a se alinia cu trendurile actuale ale consumatorilor de continut si asta afecteaza direct intreaga piata. Sunt trenduri ce pot fi evidentiate simplu, prin studii sau teste pe o plaja restransa de utilizatori in ceea ce priveste comportamentul si preferintele acestora.

Dar niciun jucator mare de pe piata nu face un efort in acest sens pentru a identifica aceste puncte importante si a se folosi mai departe de informatiile obtinute pentru a aduce putina inovatie in domeniu. (nu am vazut/auzit de nicio actiune, studiu sau incercare de acest gen)

Responsive Design

Facebook ne educa utilizatorii si toata lumea ignora acest aspect important

Principala problema o reprezinta comportamentul utilizatorului care este direct influentat de serviciile, site-urile si aplicatiile pe care le foloseste, iar in momentul de fata, cea mai mare pondere o au retelele de socializare si aplicatiile de mesagerie online (bazat pe studii la nivel national). De aici, analizand un pic principalele retele de socializare: Facebook, Twitter, Google+ dar si aplicatii gen Whatsapp, Yahoo Messenger, putem deduce usor ca majoritatea utilizatorilor de internet din Romania sunt familiarizati cu conceptul de „timeline” si sunt obisnuiti cu organizarea continutul sub forma unei succesiuni de elemente cronologice, ce pot fi parcurse usor si fara efort.

Consumul de continut pe platformele mobile este in crestere

Un alt factor important care sustine ideea de continut sub forma de „timeline” este reprezentat de consumul de continut in crestere pe platformele mobile, consum care in ultima perioada a inregistrat cifre surprinzatoare, iar pe viitor se asteapta sa depaseasca platformele desktop (acest lucru este absolut normal, avand in vedere tarifele in scadere pentru traficul mobile, accesul la retele wireless si dezvoltarea paralela a pietei de smartphone-uri si tablete).

Si totusi, de ce nu se intampla nimic?

Dupa ce am stabilit cele de mai sus, nu pot sa nu ma intreb: De ce nu face nimeni nimic? De ce nu exista mai multe portaluri romanesti responsive? (singurul exemplu care imi vine in minte este descopera.ro) De ce nimeni nu este interesat de a oferi o experienta unificata pentru utilizator? De ce toata lumea refuza sa vada spre viitor si prefera sa mulga vaca in momentul de fata pana va ramane fara lapte!? (si va ramane garantat fara lapte, pentru exista mult prea multe exemple din trecut si nu numai pe segmentul de publishing).

Asa ca iata cateva dintre avantajele care imi vin in minte cand ma gandesc la optiunea realizarii unui site responsive cu o structura gen „timeline” (in principal d.p.d.v. al unui publisher):

  • O experienta unificata si personalizata atat pe desktop cat si pe tableta sau smartphone cu posibilitatea adaptarii platformei pe viitor la orice alt ecran/device.
  • Posibilitatea de a construi versiunile in timp, pornind de la o varianta de desktop, ca mai apoi in functie de buget/resurse sa se treaca la realizarea celorlalte versiuni (timpul redus pentru versiuni noi si reutilizarea scheletului deja existent reprezinta cel mai mare plus).
  • Publicitatea ar putea fi servita contextual si integrat, nu intr-un mod asfixiant cum se intampla in momentul de fata. Se pot testa inclusiv bannere html responsive dar si fluid images.
  • In cadrul unui „timeline based website” poti servi mult mai multa publicitate decat in mod traditional, fara a enerva utilizatorul, dar cu garantia absoluta ca fiecare reclama va fi parcursa vizual. Exemplul perfect poate fi integrarea de bannere intre articole – utilizatorul este nevoit sa parcurga tot continutul, deci implicit sa treaca peste fiecare reclama, iar acelasi lucru este valabil si in cazul box-urilor de cross si a continutului relationat.
  • Posibilitatea integrarii diferitelor gesturi de swipe pe diferite platforme.

Site-urile mobile simple, deja nu mai reprezinta o optiune fiabila, iar in Romania, pentru majoritatea publisherilor ele inca reprezinta o noutate (in sensul ca sunt inca la inceput si nu s-au maturizat destul). Asa ca viitorul publisherilor romani nu este prea roz, dar totusi, suntem o natiune ce crede in miracole 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.