Mazda 3 Sport, test drive de weekend

Am condus in weekend o Mazda 3 Revolution Sport (hatchback) varianta pe benzina, 2 litri,  120 CP si mi-a placut enorm de mult. Mi-a placut atat de mult incat nu am apucat sa fac prea multe fotografii pentru ca am uitat complet de acest aspect 🙂

mazda3_2016

Este al doilea test drive facut cu aceeasi masina (multumesc Antoniu Alexandrescu – Arian Nord pentru oportunitate si amabilitate), numai ca prima data a fost destul de scurt si nu am apucat sa imi dau seama cum se simte masina la drum intins.

De aceasta data insa am reusit sa o scot din oras la un drum mai lung, cu 4 persoane in masina (~250Kg) si astfel am reusit sa inteleg pe deplin ideea de Zoom-Zoom.

Stiu ca traim in era down-sizing-ului (eu am un 1.4 TSI), sau ca toata lumea se amuza la ideea unui motor de 2 litri si numai 120 CP dar aceasta Mazda 3 nu este facuta pentru senzatii de circuit ci pentru a simti ca esti „alive” si conectat total cu masina pe care o conduci 🙂

Acel zoom-zoom este despre placerea de a conduce si se simte din bara in bara iar de fiecare data te face sa uiti foarte rapid micile neajunsuri pe care le are masina (vedeti mai jos).

mazda3_2016_interior2

mazda3_2016_interior_bord

Pentru cei carcotasi, iata partile pozitive (+)

  • Da, nu are nicio legatura cu o masina „nemteasca” si eu zic asta intr-un mod extrem de pozitiv (eu am un VW Jetta);
  • Aduce o gura de aer proaspat incepand de la habitaclu pana la design-ul exterior (intoarce capete) si dotarile interesante „de serie”;
  • Motorul de 120 CP trebuie testat inainte pentru a intelege ca este arhi-suficient pentru orice gen de deplasare;
  • Da, te baga in scaun daca stii sa o conduci „cum ii place” dar in acelasi timp poti scoate consum de 5% extern;
  • Da, depaseste orice, de multe ori chiar si BMW-uri (nu numai tiruri) 🙂 iar 0-100 nu este de gluma;
  • Este o masina extrem de versatila ce poate fi condusa oricum si nu are nevoie de conditii speciale de exploatare;
  • Am scos un consum de 10,5% prin Bucuresti cu mers aproape bara la bara (Dr.Taberei – Pipera), cu trafic greoi si reprize de sprint pe ici-colo. Deci probabil va scoate in jur de 8% in conditii normale de trafic;
  • Interiorul masinii este net superior clasei din care face parte;
  • Sasiul, directia si cutia par „turnate” impreuna si dau impresia de o masina distractiva si extrem de bine inchegata;
  • Sistemul de infotainment MZD Connect este superb iar complexitatea lui este aparenta (90% din setari se fac o singura data);
  • Geamurile spate fumurii dau intimitate iar cotiera spate mai mult confort (Andreea poate confirma ca a fost confortabil);
  • Suspensii independente multilink pe spate :O Doh! Mai bine de atat nu se poate, nu exista!
  • Jantele de 18″ arata bestial dar la drumurile noastre cred ca o sa am dureri de sufet 😛

Parti negative (-)

  • Intr-adevar se simte zgomot de rulare destul de pronuntat peste 120-130/h dar nu este ceva insuportabil (posibil sa ajute si jantele de 18″);
  • Geamurile par sa nu fie tratate termic (nu sunt sigur; fie ieri a fost soare extrem de puternic, fie l-am resimtit eu mai rau);
  • Geamurile par destul de sensibile pentru ca pe masina de test deja exista o bucatica sarita de la o piatra (am colegi ce au mai avut probleme);
  • Lipsa motorizarii de 2.0 benzina 165 CP pe varianta Sedan (pur si simplu nu pricep de ce?);
  • Vizibiliate extrem de redusa in spate pentru modelul Sport/Hatch (din primavara vine cu camera spate, acum are doar senzori);
  • Mici probleme de „usability” gen senzori aprinsi sau stinsi cu sensuri opuse, lipsa luminii pe cateva controale samd.

Concluzia

Mazda 3 este ceva diferit intr-un sens bun, este o optiune pentru oamenii ce vor „ceva diferit” si refuza sa se raporteze la standardul clasic de masina nemteasca ce in Romania a inflorit infiorator de ceva ani buni. De fapt orice model Mazda din momentul de fata este o masina accesibila ce nu va trece neobservata pe strada si din care te vei da jos de fiecare data zambind.

mazda3_2016_interior

mazda3_2016_andreea

Noua Mazda 3 va fi clar si fara nicio indoiala urmatoarea noastra masina dar exista o sansa de 90% sa aleg motorizarea de 2.0 165CP, pentru ca uneori copilul nebun din mine ar avea nevoie de putin mai mult, chiar daca acel mai mult este posibil sa fie mai mult psihologic 🙂 Si DA, va fi ROSIE, dar astept versiunea din 2016 pentru ca vine cu camera video spate si inca vreo cateva imbunatatiri.

Am si cateva raspunsuri pregatite pentru cei care ma intreaba intotdeauna de ce A4 si nu A6, de ce Jetta si nu Passat, de ce Mazda 3 si nu Mazda 6:

  • pentru ca in ultimii 5 ani de zile am folosit portbagajul de la Jetta (care este destul de mare pentru clasa ei) de vreo 2-3 ori adunate;
  • pentru ca eu conduc masina 98% din an in Bucuresti unde gasesti trafic nebun si spatii restranse de parcare;
  • pentru ca este mult mai usoara si mai simplu de manevrat atat pentru mine cat si pentru Andreea;

Inca nu stiu ce sa zic despre alegerea hatchback-ului pentru ca pana in momentul de fata am avut numai berline si o sa ma simt un pic ciudat dar multi prieteni o recomanda ca fiind varianta mult „mai practica”. Voi ce parere aveti?

mazda3_2016_interior_noaptea

mazda3_2016_bord_noaptea

mazda3_2016_stopuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.