Fenomenul Pokemon Go

De multi ani de zile ma tot gandesc la tehnologiile noi si impactul pozitiv pe care il pot avea asupra vietilor noastre. Analizez de fiecare data cu grija si curiozitate fiecare material legat de VR (virtual reality) sau AR (augumented reality) si da, pot spune ca sunt un „early adopter”. In plus cred ca ma pot numi cu mandrie si „gamer” pentru ca ma joc de la varsta de 7 ani si nu am incetat nici in ziua de astazi. Probabil voi face asta si la 70 de ani, daca mai apuc 🙂

Am jucat Ingress, primul joc AR al celor de la Niantic Labs in urma cu ceva ani si pot spune oarecum ca am simtit ce va urma. Singurul ingredient lipsa din acel joc era o franciza puternica in spate (sarea si piperul pe care il reprezinta ideea de Pokemons) si poate un studio serios de gaming care sa faca un mix puternic. Hartile din Pokemon Go sunt bazate pe cele generate de jucatori de-a lungul anilor in Ingress, care au ca baza la randul lor Google Maps. Am crezut intotdeauna in AR pentru ca este singura tehnologie care nu presupune achizitionarea de dispozitive noi si totul functioneaza perfect pe majoritatea terminalelor deja existente. Nu necesita extra investitii sau purtarea niciunui dispozitiv suplimentar asupra utilizatorului. Poate doar o baterie extra de amperaj cat mai mare 😀

Nu am crezut vreodata ca pe durata vietii mele am sa fiu martorul unui fenomen atat de amplu si interesant precum Pokemon Go. Iata ca s-a intamplat si sunt extrem de entuziasmat cand ma gandesc la posibilitatile de dezvoltare ale acestui concept. Ma gandesc cu un zambet larg pe buze la interactiunile umane pe care le va forta in timp, ma gandesc la pietele noi pe care le va deschide, ma gandesc la toate posibilitatile de advertising pe care agentiile nu le-ar fi visat niciodata.

Este aici, este nou, este fresh si incredibil de permisiv pentru brand-uri, iar cine nu va prinde trenul la inceput va regreta cel mai probabil pe viitor. In plus inca exista momentan posibilitatea de a te folosi de un domeniu fara prea multe reguli sau sisteme de reglementare ce presimt ca vor fi implementate in curand.

Zilele trecute am vazut primul eveniment Facebook de Pokemon Go din Romania organizat de Beraria H, care din fericire are 2 Pokestops fix in mijlocul locatiei (cele doua fantani) si care, daca serverele nu ar fi picat duminica seara, probabil ar fi facut vanzari peste asteptari cu o investitie de numai cativa euro.

Alt exemplu interesant este un baiat de pe Olx care si-a facut „serviciu de plimbat Pokemoni” cu numai 10 lei pe kilometru 🙂

Si acestea sunt doar cateva exemple de ce se poate face cu o minte limpede si deschisa, eu inca astept mult mai multe de la aceasta minune si presimt ca nu ma va dezamagi deloc.

Vineri seara, cand jocul inca nu se lansase oficial in Romania si putea fi obtinut doar de pe un cont de US pe iOS sau prin instalarea unui APK pe Android, am fost in parcul Moghioros si am facut un mic experiment social 🙂 Am cautat o locatie mai greu accesibila si m-am asezat pe o banca in mijlocul parcului, langa un Pokestop. Am activat un Lure si am asteptat. Dupa aproximativ 10 minute, in jurul meu s-au strans vreo 5 grupuri de pustani de la generala la liceu, care mi-au multumit si m-au intrebat tot felul de detalii legate de nivelul meu si cum fac sa creasca 🙂 Toate grupurile erau mixte (fetite si baieti), toti erau simpatici si se distrau copios. In weekend am iesit si noi cu prietenii si ne-am intors dupa o plimbare de seara cu gura pana la urechi.

Inca exista tendinta de a te simti ciudat cand te observa alte persoane ca alergi dupa Pokemoni dar eu cred ca va trece in cateva zile 😛

Eu personal compatimesc oamenii care nu se joaca si cred ca acest lucru ar trebui sa devina cu atat mai important in viata unui om cu cat acesta inainteaza in varsta. Toti avem nevoie de refulare, de pauze sau sa zambim din cand in cand, asa ca Go Catch Them All! 😀

Iar cei care inca iau in gluma fenomenul Pokemon Go, ar trebui sa citeasca urmatoarele:

  • Actiunile Nintendo s-au dublat in numai o saptamana 17.50$ la 36.50$ si inca urca vertiginos
  • Unele estimari spun ca Pokemon Go produce din micro-tranzactii in momentul de fata intre 1.5 – 3 milioane de dolari pe zi
  • Pe Google PlayStore este incadrat la 10,000,000 – 50,000,000 de download-uri si numarul tot creste.

Pentru o „cariera” superba in Pokemon Go, verificati lista de tips & tricks.

Leave a Comment.